mandag den 22. februar 2016

Von Kugeln Samtalestump med Adele S.





Samtalestump med adjudantens hustru, Adele Schrum, som starter så direkte:






-”I sidder fast i ”jeg”.  



Jeg forstod ikke en smule.

Det er netop symptomatisk: alle dine sætninger starter med ”jeg”.

 Prøv så i det mindste med et ”vi”.

Når du trækker vejret, er det ikke en viljesakt. 

Jeg blev en smule træt. Og hvis jeg så ”vælger” at hjælpe nogen, så er det vel bare et tegn på, at jeg ikke er besat. Og på den måde heller ikke noget med at jeg, altså "jeg" har et frit valg og vilje.  (det begyndte at gå mig på, men jeg holdt min vrede i ro)

-Det der  visner, visner. (hun er ikke psykisk stabil, øjnene flakker)

 -Og så længe I ikke har styr på jeres eget psykiske liv, så kør stille frem. (som om hun kunne læse mine tanker?)

Jeg følte mig som en skoledreng.

........

Sådan fortsatte det en lille times tid.  Til sidst måtte jeg sige, at jeg skulle ud at fodre dyrene.


 Stephan v.K


Ingen kommentarer:

Send en kommentar