torsdag den 18. december 2014

Min ven Knud, Kunstbiblioteket, er død. (låner lige i første omgang Renés ord)

Knud Pedersen er død. Manden, der skrev de bedste ansøgninger. Fx til Louisiana i 1985: "Jeg søger stillingen som cafeterialeder på Louisiana. Jeg er 59 år og har følgelig personligt deltaget i mindst 42.870 måltider i mit liv. Alligevel kan jeg ikke siges at være faguddannet i madlavningens kunst."
Eller til Holstebro Kommune samme år: "Jeg søger stillingen som direktør for Holstebro-Hallen A/S. For at ingen skal få den tanke, at Holstebro er et provinshul foreslår jeg, at direktøren får sæde i New York, hvorfra han kan have overblik over de nyeste kulturelle begivenheder og kan bringe det bedste af det nye til Danmark og før noget andet sted - til Holstebrohallen."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar