onsdag den 15. oktober 2014

en af mine gamle FB-udvekslinger med Jess Ingerslev for år siden --Jess er netop død.

(fra Facebook  KSN-Jess Ingerslev)


Hej Jess.
Janus Kodal sendte tre små digthæfter for et par år siden: drømme om Mogens Lykketoft og om Pia Kjærsgaard plus Anders Fogh. Meget skæg idé. Jeg lavede strax et om Pia K, som jeg sender med her. Det kunne være skrevet ind som hilsen i bogen jeg sendte i går (og en slags replik til din vægbesked):

Jeg drømte så mange ting som mindre især. En af de første var af gips, kunne man sige. En anden var af cement, og jeg landede vupti på havsens bund. Så begyndte jeg at gå i skole. Og min bedste veninde hed Pia, og man kunne altid regne med hende. En dag sagde hun, at hun kunne tænke sig at bytte det billede af en fisker og hans fiskedræt, jeg havde, med et af Jesus og hans disciple. Men jeg ville ikke af med det. Så kan du gå med mig i søndagskole og få et gratis, sagde jeg til hende. Det gjorde hun så. Og alligevel gav jeg hende mit fiskerbillede. Det viser noget om vores venskab. Men så ville hun ikke have det alligevel. Og det skal venskab kunne holde til. En anden gang, faktisk lidt længere henne i samme drøm, drømte jeg at vi havde byttet venindering af ægte guld. Og det var rigtig nok. -Jeg fik senere et fotografi af hendes hund, som hun ville gå gennem ild og vand for.- Jeg elsker dyr.
Jeg plejede at stemme det samme som min far til valget, men nu stemte jeg på min veninde i stedet.
Ellers er det jo ikke rigtigt venskab.

knud


Jess Ingerslev 3. september kl. 16:46
...fiskedræt.....elsker dyr....lårklasker, du er godartet, k .J.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar