onsdag den 9. januar 2013

skam-noteringer (fortsat fra forrige)

noteringer fortsat fra blog-postering
 
 
 


..... skam skam skam. frem frem frem. har ingenting. jeg læser med og synes det er fint. ..........

 
     
    Anne Middelboe Christensen


    Tak, ... Jeg er lige ankommet til Hald, så jeg burde i hvert fald ikke kunne klage over rammerne for inspirationen... Anne
        Louise Dahlsgaard
          FEDT!!!!!!!
          Og fremragende tema. I virkeligheden det eneste interessante tema der findes som forfatter - i forhold til sig selv. Jeg ved ikke, om det er muligt. Om man virkelig KAN skrive skammen frem. Om det er for perfidt, for pinligt, for angstprovokerende, for ... meget...mig/dig/én.
          Men super fedt oplæg, og selvom jeg ikke skulle blive inviteret på et tidspunkt, så kan jeg love dig for, at jeg vil forsøge mig udi skamløse tekster i privaten, på bloggen og i mit litterære virke generelt.
          Og for fanden hvor jeg ser frem til at læse, om jeg kan fæstne lid til om skribenterne virkelig er skamløse, eller (blot) skriver skamløst, altså om teksterne forfører mig, så jeg virkelig bliver ude af stand til at skelne mellem tekst og forfatter. For det er vel det egentligt skamløse: at teksten altid kan tilskrive sig den kunstneriske frihed, og man derfor risikofrit kan skrive løs. Eller kan man?
          Kh
              Glenn Ch.
              ...........åh, jeg er lidt en tøse-mand. ikke så modig. jeg er så bange for internettet, facebook og

              den slags, det skyder hul i min hjerne, en økse i mit hjerte. men knud, min ven,

              jeg kan ikke skrive den slags!

              tak for tilbuddet!

              de bedste hilsner
              glenn


              Pablo L

              Hej Knud - det lyder sjovt, men jeg føler, jeg allerede har aftjent min værnepligt på den front. Eller rettere sagt: er i trøjen. Om nogle få uger kommer endnu et bind i serien af destruktioner af egen og families ære og anseelse. Håber du får en masse gode bidrag ellers. Mange hilsner, Pablo




              Jesper Brygger

              Tak. Jeg ved dog ikke helt hvordan jeg skal forstå opfordringen; som kunne jeg (hypotetisk) forestille mig at skrive en sådan tekst? eller som en opfordring til at skrive en sådan tekst med fatwaer og injuriemål til fölge? Eller er det en invitation til at gå i polemik om skamlöshed,litteratur, overskridelser, tabu osv?

              • ksn:


                det første, altså de alm poetikalske overvejelser over om du/man/jeg sætter os selv på spil, når vi skriver


                •  


                  Jeg har skrevet essayistisk om det her motiv - på en måde - i et nummer som det svenske tidskrift Ord & Bild tilegnede kritik. Eller det var faktisk et uddrag af min kommende roman, og en selvkritisk läsning af den, som löb i to parallelle spalter.
                  ...............................................................................................................

              Ingen kommentarer:

              Send en kommentar