lørdag den 26. januar 2013

fredagsdigt nr 38

Der er ord og et enkelt katalog.
Jeg samler det op, der falder.


Du kender mig ikke helt. Jeg
er obsternasig.

Mens du sover, flyver termitterne som små punktummer.

De lader sig ikke formilde.

Som kongen har jeg forladt det høje slot på grund af
det skærende lys.


Og i murværket sidder

Guddommens 100 forbudte navne:


Det foreløbige punktum. De midlertidige ønsker.
Et kvarter ad gangen. Et år ad gangen.

Vi spiller hver femte tone forkert for ikke

yderligere at
udfordre skæbnen.

Drengen stjæler et verdensbillede
af nytteløs pludder,


hvis han vidste det .


----------------------------------------------------------------

nu har jeg indleveret og publiceret 38 tekster/digte til den digitale avis DENFRI, som er sammenrend af altmuligt, ka jeg se. Godtfolk og tekstmateriale. En hr n-wulff optræder ofte, har nu ikke læst ham.  Og jeg tror ikke, segmentet er specielt interesseret i løræk.  Men nu fik Viggo påbegyndt dether og syntes, at jeg sku ta over. Det har jeg så gjort. Men føler alligevel mig fejlanbragt i den forstand, at man er et fremmedlegeme. Segmentet har sgutte bedt om en sanger. Og jeg ville for den sags skyld aldrig stille op uopfordret (af passagererne) i et tog og begynde at lade linjerne fyge ud af munden. Osse selvom det så var et led i et større konceptkomplex. Dog går jeg indtil videre videre. Ser aldrig kommentarerne på samme måde som jeg ville lukke ørerne for tilråb i et tog eller sporvogn. De er sagesløse og jeg delvis osse. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar