fredag den 14. december 2012

lidt fb-klipperi (men af principiel karakter)

Efter at en fbven havde sat et foto af SAer i (gade)kampuniformer og bad om at "vi" med god ret udskiftede dem med venstredrejede røde..det ville være så rimeligt. En uge inden havde samme mand hentet kzagtige billeder frem i samme sags tjeneste
 
Og derfor smak jeg dette på:
Hvis nogen af mine gode fb-relationer lægger flere fotos af SA'er og det der ligner ud for at reducere/relativere nazismen så meget som en mm, så bliver jeg nødt til at sige farvel til disse fb-venner.
 
  • Morten Frølich Det havde jeg faktisk tænkt på at gøre Knud. Hva med Pol pot? eller evt. Pablo Escobar...?
     
  •  

  • Knud Steffen Nielsen jeg gennemskuer godt din pointe...men man relativerer det sataniske hver gang man leger dette brikspil, hvor man siger Hvem var ondest: nu ska du vælge: Stalin eller Mao, eller Pinochet etc. Dette spil om det onde reducerer og relativerer det onde i sig selv. Og legen med at sammenligne, fører væk fra det dæmoniske...vil jeg mene. Og i samme skynding tilfører man det mindst onde i briklegen en slags points, og dæmonien når hastigt en ondskab, der ikke længere kan relativeres. Og briklegen bliver hurtigt til en absolution af dem, man evt har lidt forståelse for, hvis man nu ku forestille sig det.
     

Ingen kommentarer:

Send en kommentar