torsdag den 27. december 2012

Brev, fundet på ejendommens loft (nr 60)

Brev, fundet på ejendommens loft


Nu må det høre op. Sten på sten på ja ... og jeg bliver stadig svagere og svagere. En svagpisser. Det er det. Hvis telefonen ringer, tager jeg den ikke, Bare at skrive disse linjer, forhåbentligt de sidste, opgir jeg næsten på forhånd. Blyanten er tygget helt ned til bunden. Næsten ædt op. Det er en slags ur, måler af tiden ligesom min sidste deodorant er en tidsmåler, når den er væk, så vil jeg osse være det. Min tandpasta går måske for hurtigt. Så bruger jeg fra nu af håndsæbe til at børste tænder i. Jeg køber intet mere. Jeg slider mine sko op, har gjort det allerede og skal heller ingen steder. På denne jord. Hvad har den givet. Den har slået mig i ansigtet fra første færd af. Sidste år forestillede jeg mig at jeg ville samle en bunke af piller..i beredskab.. og så måtte jeg ikke vente på at jeg mistede kræfterne i hele kroppen, ja armen, så det skal tages inden. Og jeg giver migselv 2 måneder ..højst...Har jeg selv slået mig i ansigtet. Har jeg. Tja. Hvorfor græder jeg når jeg ser en åndssvag reklame i fjernsynet. Denne grådlabilitet. Mandfolk, for fanden.

Der behøver bare at være et barn i eller dyr og dyreunger eller indsamling til fattige lande. Værst er at se to mennesker, et tilsyneladende lykkelige par, der omfavner hinanden, kysser hinanden. Jeg græder, og  jeg ved hvorfor. Det er det værste, selvom det så giver mig lov som om jeg skal ha lov til det..af mig selv. Jeg giver mig selv lov. Enerådende. Sidste år holdt jeg op med alle familiebetegnelser som onkel, moster, Faster Tove osv. Det er nu bare Inger, Tove og Erik. ..jeg stopper her midt i det hele. Hav det.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar