onsdag den 16. maj 2012

Brev 37, "til jer i Ribe"




Brev til jer i Ribe

Kære Thomas, jeg sender lige et par ord til dig.
Går det godt?


Det var hvad min hånds linje sagde:
Jeg står lige her. Håndskriften står og bølger.
Denne linje er både min og dens, kender du det,  og ligesom en radius på 30 cm
omkring den.
Nå, jeg vil bare, såmænd,  sende en hilsen til din ”menighed”. Og stadig vil
jeg stå her og tænke. Og ordene passer stadig. Og linjen vil du
modtage og har måske allerede
modtaget den. På en måde. Det er lidt interessant. Og du gør ordene
til dine. Det er bogens spejl. Hils alle der befinder sig hos dig.
Karen og lille Jes, ikke mindst.  Sidst foldede han ligesom en pistol
med fingrene og sigtede. Den kan jo ikke skyde,
sagde jeg og grinede. Skyndte mig dog at sige av. Men da
jeg kom hjem, havde jeg det dårligt
som efter et rigtigt skud. Pas godt på ham.   Jacob

Jeg søger også mod Vestjylland næste gang.

ps Til lykke med valget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar