mandag den 26. marts 2012

BREV 10



Kære  Ib, jeg tror ikke du mente noget ondt med det, men det irriterer mig så grusomt, at du hver gang skal spørge, om jeg ikke snart skal have fyr på. Og have børn. To elskovsfrugter som du kalder det, skulle det være det store mål i livet. Og dig og Gerdas parforhold er det, vi skal køre efter. Prøv lige at spørge hende engang i en fredfuld stund, men hun kender måske ikke hele problemstillingen?
Hvorfor ville hun for resten så hurtigt hjem lige efter desserten. Det hørte jeg da godt. Har du tænkt på det? Jeg er da ligeglad med, at du synes, at feminister skal sendes til Livø, og de fremmede kan tage med. Og din tale midt i hovedretten, var det den, Gerda faldt i. Jeg tror ikke lige frem, at du scorede voldsomt på den. Heller ikke hos de omkringsiddende, der grinede. Men hvorfor gjorde de mon? Mon ikke for at tage pinligheden. Det er da i orden at "rose" værtinden og muntert med de små lumre stikpiller. Dem du så rigeligt havde afprøvet på mig, kan man roligt
sige. Karen havde faktisk brugt to dage på at lave den fest- og det ud af en løn som hjemmehjælp. Jeg tror talen egner sig bedre til dine kammesjukker, som du plejer at fejre din alkoholprocent med. Jeg overvejede temmelig længe at sige det ligeud til dig, men tidspunktet kom ikke rigtigt, dertil svandt det for hurtigt i dine glas.
 Ida, som er så pissetræt af dether hver gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar