lørdag den 24. marts 2012

Brev 7


*
BREV 7
KÆRLIGHEDS- OG-SØMANDSBREV 1. (1944)

Min egen elskede, ja saa naaede vi da endelig Bornholm
Med megen Møje og Besvær; vi gik fra Dragør om Morgenen da jeg kom om Bord og så forsøgte vi os uden om Falsterbo Rev men det viste  at være umuligt. Isen var for tyk. saa vi løb gennem den ny Falsterbo Kanal og lå i Kanalen om Natten. I gaar Middag startede vi saa fra Kanalen  for at forsøge at nå Trelleborg, men da vi naaede dertil, regnede vi ud at vi kunde naa Ystad inden Aften. Sikke en Masse, vi maatte ingen Steder gaa, men vi fik da lov at gaa i Biograf. Vi saa en engelsk Spionfilm og en Revy fra Fabrikkerne i England. Det var da rart at se at der er nogen steder at skyde skadedyr ned. Vi startede fra Ystad i Morges kl 5 og nåede Rønne  11.15 f.m. Og vi var oppe på Sømandshjemmet og fik Hakkebøf.  Det blæser en del nu så vi kommer muligvis til at ligge inde i Morgen, så havde du bare været her min egen Ven. Det er grusomt at være saa forelsket og forvænt så jeg skulde jo ingenting skænde på dig, når du saadan har ødelagt mig, men i Stedet sender jeg dig, min egen Skat, 1000000000 hilsener og Kys fra din længselsfulde Albert 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar