mandag den 6. juni 2011

PPnovel kap 33. Det bliver et brev.

                 Kap33 i Personal P-romanen

Kære Lars Bo, (men osse mine velmente tanker til Jens Peter K, Peder Frederik, Anders Vægtermand, Keld, får ikke "tid" (laver osse lige gåseøjne i luften med fingrene for at gøre det helt klart) til at sende festtelegram til dem).
Det er for resten nu på lørdag, den står på stegt flæsk og p-sovs.  Vi skal ha placeret A Vægter N med ryggen til publikum. Den var slem sidst. Nå det var en parantes. Men hvilken.  
Nå men Lasse, hør så lige en smule efter:
                     Men
Du kommer alligevel ikke med mig rundt som reservelæge. Jeg ved godt jeg sagde at du måtte komme med til de 3 operationer (to hvide snit og en skønheds-), jeg har i dag, Det var det første.
    • Jeg har så forbandet travlt efter jeg har fået høns.Og jeg sku ha vist dig hvordan man laver guld og den hemmelige formel på, hvordan alting hænger sammen og kan skilles og sættes sammen igen.  Og der var førstepræmier allerede i starten. Jeg ville ha foræret dig polske cigaretter og et stort kørekort. Negerkys. Prosciutto. Og vi sku ha været til Randers, hvor jeg sku ha vist dig faldne kvinder, og hvordan man rejser dem op igen.
(lidt senere, jeg sku lige have givet hønsene).

Tilbage til hvor jeg kom og nu med store bogstaver. Har nemlig lige hørt din telefonbesked. Hold så helt kæft. 
Der er da gået fuldstændig Rendski-Korsakoff i den. Total fumler-tumler-hjernestop-crash-komma-ingen-hjemme-alt-udsolgt-min-bamse-er-min-bedste-ven. Giv mig den mest opmaskede netstrømpe til at fordele  prust, støn, bløddele og æblegrød i fire kasser. Man vil ikke ku se hvad der er hvad. Man ved nok i hvilken ende en flaskefuld øl begynder, men ikke i hvilken ende en spade starter, Lasse. Åh nej. Mangler styrke. Majdag, majdag.      Ønsker næsten ikke at bli reddet.
    • Du sagde sidst der ikke skal være penge mellem venner. Så de 1250,- jeg skylder dig, glemmer vi hermed. Tak, min gode ven. KS

1 kommentar:

  1. Elsker teksten, tak for den, DU inspirerer på en måde, jeg ikke kan beskrive, mig til at komme i gang med dagen og mit :)))

    (hvad det så viser sig at blive til...mit?)

    SvarSlet