onsdag den 12. januar 2011

Nu sakser han igen i den blogdahlske

onsdag den 12. januar 2011

Hvor gammel var det, du sagde, han hed til fornavn?

Den nye Pastor - Hvem var det, der hylede saa forskrækkeligt under Salmesangen i Dag?
Klokkeren
: - Det var Efraim i Hästhagen. Han er saa skeløjet, at han maa have to Salmebøger at kigge i, men i Dag havde han faaet to forskellige, og derfor sang han falsk.

Digteren og billedkunstneren Knud Steffen Nielsen har sendt mig en bog fra 1947 med 92 Engström-tegninger. 1000 tak for den! Albert Engström er Sveriges Storm P., kan jeg oplyse den uoplyste ungdom, og faktisk har jeg lige over fjernsynet originaltegninger hængende af begge sjov-mestre: den af Storm er et lidt atypisk portræt af en piberygende Paul la Cour-lignende type med en digtsamling betitlet 'Regn' under armen, den af Engström er en virtuost enkel karikatur, nærmest tegnet med 1 streg, af en imposant tårnende herre med fuldskæg og et ordentligt horn af en næse.

Knud Steffen har netop startet sin egen anbefalelsesværdige blog, knudsteffen, som allerede nu bugner over med et væld af paparazzibilleder og den mindste smule tekstlighed. Da jeg meldte mig som "fast læser", sagde computeren: "Tillykke, Lars Bukdahl. Du følger nu knudsteffen!" Nemlig!

Den gamle Major, vredt: - Spansk Syge! Hva' Fa'en er de' for no'et? Jeg har - Belsebub gnave mine Hjerterødder - haft Lungebetændelse seks Gange, deraf de otte med dødelig Udgang.

1 kommentar:

  1. de jeg meldte mig som fast læser, sagde computeren: "Hvad skal det nu gøre godt for?"

    SvarSlet