onsdag den 22. december 2010

lille uddrag fra dagbogen i dec 10

Kære Ole, i stedet for at berette om hvordan jeg fik min sidste række medaljer (på  fotoet lige under brystlommen) sender jeg lige lidt dagbogsblade bare fra det sidste halvår.        

18.dec. min butler er pist.... og har først ansættelsesamtaler i morgen. måske en filipinsk aupair mere. skal selv tømme opvaskeren nu. Det bliver bare ikke ved med at gå.



    • 19.december
    • Nu ska der ryddes op..jeg holder en smule fri og har sendt Sussie, min kalenderpige, på banen. Glem alt om solskin og kaffe på kande, nu blir der gennemtræk, og hver mand skylder verden en enke, hvis det er en af de dage. Jeg skal ud og hejse flaget i dette minut.
    •  
        • 20. dec
        • Jeg hiver stikket ud, smider katten gennem den dobbelte franske dør, laver 380 graders drej med hovedet-kommer helt af sig selv- ( triple salto hvis ikke jeg lå fastspændt af fortvivlelse), ruller ned for alt, persienner for vinduer, toilettet, lynlåsen i mit tricot, hold da kæft, henter en havnearbejder der med bræt kan slå forglemmelse i mig. Å bliv ved. Og så det der med hjertet. Ja et pelsdyr. Nej nej. Slå mig.
        •  
          I skal -og det gælder hele bundtet undtagen pigen- stille jer op foran jeres hus med bagbundne hænder, find en nabo til lige at hjælpe med lidt høstbindegarn og lidt knob- Så kommer vognen lige strax. Der er rampe og lidt drikkelse om bord. Dether har intet at gøre med at vicerigspolitichefen er min kusines mand. Men det fik det nok til at gå lidt raskere. 

      14.dec
    • Gider ikke høre på al den kritik om skibonitterne, som om de ikke skulle være de mest dyreelskende mennesker. Prøv at finde mere dyrevenlige mennesker andre steder. Det lader sig bare ikke gøre. Og så kommer du garanteret med den om at de har fryserne fulde af svin og fjerkræ..ja men det var fra besætninger, hvor de (dyrene) har haft et dårligt liv..rigtig dårlig livskvalitet, og så har man bare faktisk hjulpet de stakkels dyr ud af det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar